onsdag 12 januari 2011

SNÖIGT

Skulle vara inne hos tandläkaren i Katrineholm kl åtta i morse och det kan jag lova var inte roligt att köra de tre milen in, det snöade så man kunde inte ens ha hellyset på och halt som attan, kändes som bilen knappt hade däcken på vägen.
Trodde i min enfald att det skulle vara plogat och bättre att köra hem efter en och en halv timme men tji fick jag, det var bara att ta snigelfarten hem också.

I dag har jag tagit tag i vad jag ska ha med mig och sy på Marieborg till helgen och t.o.m skurit till 15 olika stjärnor som jag lagt snyggt i olika påsar. Ska bli kul att se om jag syr dem eller om det dyker upp något roligt som jag måste provsy. Man kan aldrig vara säker, får väl ta med lite extra tyg ifall att.

3 kommentarer:

  1. Skönt att resan gick bra!
    Så duktiga alla är och skaffar sig bloggar. Lycka till med din! Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick bra att åka trots dåligt väder!
    Kul att även du är här ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det gick bra med körningen igår, trots det dåliga väglaget. Det är läbbigt att köra nu, tycker jag. Det ändras ju från dag till dag om det är halt eller inte.

    SvaraRadera